Articole
Permanent URI for this collectionhttps://rses.ince.md/handle/123456789/10
Browse
3 results
Search Results
Item Sistemul educaţional profesional în Republica Moldova(INCE, 2015) Taragan, RaisaProcesele de transformare a societății înregistrate în ultimii ani reprezintă provocări pentru sistemul de educație și formare profesională. Nivelul de educație reprezintă o variabilă importantă a capitalului uman, iar acesta, la rândul său, este un factor complementar al funcției de producție. În acest articol a fost analizată și efectuată o sinteză a sistemului educațional profesional în Republica Moldova și utilizarea experienței internaționale în acest domeniu pentru a oferi cele mai bune opțiuni de a determina necesitatea armonizării sistemului de învățământ profesional în Republica Moldova în condițiile unei crize demografice. Au fost elaborate concluzii și recomandări pentru implementare în Republica Moldova a experienței internaționale.Item Îmbătrânirea populației: o provocare asupra unor indicatori din sistemul de educație al Republicii Moldova(INCE, 2014) Taragan, RaisaThe article has analyzed the impact of population aging in Moldova on the education system. Changes and changes in the national economy under the impact of new conditions - the free movement of people, increasing the flow of migration, decreased fertility, increased mortality and, therefore, reduce the population and the increasing number of older populations: these have a significant impact on the educational system. Conclusions are drawn and proposed options to determine the need for harmonization of education in Moldova, under a demographic crisis.Item Experienţa internaţională în domeniul sistemului educaţional secundar profesional(INCE, 2015) Taragan, RaisaSchimbările şi transformările societăţii, înregistrate în ultimii ani, tranziţia către societatea bazată pe cunoaştere reprezintă provocările pentru sistemul de educaţie şi de formare profesională în întreaga lume. În acest articol, a fost analizată şi efectuată o sinteză a sistemului educaţional profesional în ţările UE şi a experienţei internaţionale în acest domeniu pentru a oferi cele mai bune opţiuni de a determina necesitatea armonizării sistemului de învăţământ profesional în Republica Moldova în condiţiile unei crize demografice.