Abordări metodologice privind evaluarea situaţiei economico-sociale a copiilor aflaţi în dificultate
No Thumbnail Available
Date
2022
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
This article aims to make a review of current methodological approaches that are used in
the evaluation of the economic and social situation of children in difficulty after establishing
some theoretical-conceptual considerations on the term ”child in difficulty” and other terms
associated with it. In the paper are analyzed such approaches as: quantitative and qualitative;
transversal and longitudinal; participatory; observational; graphical; imaginative and others.
Description
Text: lb. rom. Abstract: lb. engl. Referințe bibliografice: p. 155 (7 itl.).
Keywords
children in difficulty, economic situation, social situation, evaluation, methodology
Citation
CIOBANU, Mihail. Abordări metodologice privind evaluarea situaţiei economico-sociale a copiilor aflaţi în dificultate = Methodological approaches regarding the evaluation of the economic and social situation of children in difficulty. In: Metodologii contemporane de cercetare și evaluare. Științe biologice și chimice. Științe fizice și matematice. Științe economice: conferința științifică națională a doctoranzilor, dedicată aniversării a 75-a a USM, 22-23 aprilie 2021, Chișinău. Chișinău, 2022, pp. 150-155. ISBN 978-9975-159-16-6.