Abordări metodologice privind evaluarea situaţiei economico-sociale a copiilor aflaţi în dificultate

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

This article aims to make a review of current methodological approaches that are used in the evaluation of the economic and social situation of children in difficulty after establishing some theoretical-conceptual considerations on the term ”child in difficulty” and other terms associated with it. In the paper are analyzed such approaches as: quantitative and qualitative; transversal and longitudinal; participatory; observational; graphical; imaginative and others.

Description

Text: lb. rom. Abstract: lb. engl. Referințe bibliografice: p. 155 (7 itl.).

Keywords

children in difficulty, economic situation, social situation, evaluation, methodology

Citation

CIOBANU, Mihail. Abordări metodologice privind evaluarea situaţiei economico-sociale a copiilor aflaţi în dificultate = Methodological approaches regarding the evaluation of the economic and social situation of children in difficulty. In: Metodologii contemporane de cercetare și evaluare. Științe biologice și chimice. Științe fizice și matematice. Științe economice: conferința științifică națională a doctoranzilor, dedicată aniversării a 75-a a USM, 22-23 aprilie 2021, Chișinău. Chișinău, 2022, pp. 150-155. ISBN 978-9975-159-16-6.

Collections