Articole

Permanent URI for this collectionhttps://rses.ince.md/handle/123456789/32

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Aspecte ale implementării inovаţiilor în domeniul serviciilor hoteliere în Republica Moldova
    (INCE, 2016) Ghitiu, Lilia
    Pe parcursul întregii istorii moderne, inovarea s-a dovedit a fi fundamentul dezvoltării organizaţiilor comerciale. În ultimele decenii, pe măsură ce concurenţa pe piaţă s-a intensificat, iar mediul de afaceri a crescut în complexitate şi incertitudine, inovarea a devenit esenţială nu doar la performanţa unei organizaţii, aşa cum mai multe studii au demonstrat, dar şi la existenţa şi supravieţuire, lucru valabil şi pentru domeniul serviciilor hoteliere. În mod similar, o companie care nu reuşeşte să se inoveze şi rămâne blocată în "reţete industriale", va pierde în cele din urmă un avantaj competitiv. [5] Prin creşterea cheltuielilor legate de introducerea inovării în cadrul firmelor (în vederea realizării de produse/servicii noi sau cu îmbunătăţiri semnificative) se asigură şi un volum crescut de vânzări pe piaţa existentă şi pe noi pieţe de desfacere. În acest context, studiul de față explică de ce este importantă pentru creşterea competitivităţii economice a firmelor şi implicit a economiei - inovaţia, iar ţara noastră încă rămâne restanţieră la acest capitol.
  • Item
    Eficientizarea mediului de reclamă în Republica Moldova
    (IEFS, 2012) Ghitiu, Lilia
    This paper contains scientific arguments on the role of advertising on business environment of a country, and at the national level as well. In this context, when we refer to modern mechanisms and tools in order to make advertising market in Moldova more efficient, we should invoke the importance of appearance, development and ads market functioning. Thus, the formation of the conceptual advertising market is based on firm intentions to extend and developits market but all of this being based on the economic profit mechanism.