Browsing by Author "Garbuz, Veronica"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Integrarea tinerilor specialiști pe piața muncii a Republicii Moldova(IEFS, 2012) Garbuz, VeronicaThe given article is addressed to the issue of intersectorial themes: linking of educational system (it is taken in the account the high education) and at the same time, of employment (labor market) in Moldova. The lack of a monitoring system in the relationship between the educational supply, the actual demand and the future labor market has led to major failures, such as: narrow specializations, unconcern in training specialists in certain domains and overcrowding of the others, etc. At the very end of the article, there are brought recommendations, in order to reduce/to solve the problems.Item Management comercial : Culegere de probleme, teste, studii de caz(INCE, 2021) Perciun, Rodica; Oleiniuc, Maria; Garbuz, VeronicaCulegere de probleme, teste, studii de caz la cursul universitar „Management comercial a fost scrisa de autori cu scopul de a asigura un instrumentar practic pentru toți cei care sunt interesați de particularitațile activitații comerciale desfașurate de intreprinderi pe piețele locale, naționale și internaționale. Deși aparent sunt simple, relațiile comerciale sunt de cele mai dese ori deosebit de complexe, iata de ce abordarea problemelor de management commercial a fost divizata in patru compartimente, fiind o completare a aspectelor teoretice descrise in manualul intitulat „Management comercial” elaborat de autorii nominalizați.Item Management comercial : Curs universitar(INCE, 2021) Perciun, Rodica; Savga, Larisa; Oleiniuc, Maria; Garbuz, VeronicaStrategiile naționale au drept obiective de baza: creșterea economica, dezvoltarea antreprenoriatului, dinamizarea relatiilor economice externe, asigurarea bunatații sociale și creșterea nivelului de trai a populației. In acest context, un factor de mare importanta in realizarea cu succes a acestora il constituie asigurarea unui management eficient in cadrul tuturor ramurilor economiei nationale, dar in special in domeniului activitații comerciale și de prestare de servicii. Activitatea de comerț in Republica Moldova reprezinta o direcție strategica, deoarece la moment ea deține o pondere de peste 20% la formarea PIBului, iar numarul de entitați antrenate in acest domeniu a constituit circa 30 mii in anul 2020. Lucrarea urmarește drept scop analiza și clarificarea diversitații de aspecte, concepte, teorii, tehnici ale managementului comercial, precum și identificarea coordonatelor strategice ce permit firmelor sa-și orienteze demersurile manageriale catre client, aceasta fiind una din principalele cai care asigura competitivitatea unei entitați economice.Item Tranziția de la școală la muncă: viziunea absolvenților învățământului superior(INCE, 2017) Rojco, Anatolii; Garbuz, VeronicaTinerii reprezintă o resursă importantă a oricărei țări, dar, totodată, tinerețea este o etapă crucială în care tânărul este pus în situația de a face o alegere cu privire la viitoarea profesie, iar de această alegere depinde în continuare traseul său socio-profesional, integrarea sa pe piața muncii, asumarea independenței financiare, găsirea unui loc în societate. Criza globală a locurilor de muncă a sporit vulnerabilitatea tinerilor în ceea ce privește rata înaltă a șomajului; prezența locurilor de muncă de calitate inferioară studiilor, profesiei și competențelor; inegalități mari pe piața forței de muncă între diferite grupuri de tineri; tranziție dificilă de la școală la muncă. În vederea identificării și analizei așteptărilor absolvenților învățământului superior din Republica Moldova față de piața muncii, în perioada martie-mai 2017, în cadrul a 5 universități din țară, a fost realizat un studiu, sub forma unui chestionar, la care au răspuns 608 respondenți. Rezultatele cercetărilor experimentale privind chestionarul “Absolvenții și piața muncii” au permis identificarea principalelor impedimente ale ocupării tinerilor (o analiză de perspectivă bazată pe perecepția absolvenților vizavi de piața muncii și noțiunile derivate) și formularea unor recomandări pentru eficientizarea procesului de tranziție de la studii la viața activă.