Economie agro-alimentară și dezvoltare rurală
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Economie agro-alimentară și dezvoltare rurală by Author "Birca, Iulita"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Caracteristica economiei bazate pe cunoaştere şi necesitatea dezvoltării Republicii Moldova în contextul ei(IEFS, 2012) Doga, Valeriu; Birca, IulitaÎn prezentul articol se propune o viziune a esenţei şi a characteristicii economiei bazate pe cunoştinţe. Sunt expuse păreri şi aspecte asupra acestui concept, în funcţie de esenţă şi necesitate de dezvoltare şi promovare.Item Tendințele dezvoltării marketingului online pentru susținerea afacerilor în Republica Moldova(INCE, 2020) Gangan, Svetlana; Doga, Valeriu; Birca, IulitaMarketingul online este o realitate de care ar trebui să ţină cont orice entitate din Republica Moldova, indiferent de dimensiunea acesteia. Aplicarea strategiilor de marketing în acest domeniu trebuie realizată concomitent cu noile posibilităţi şi tehnologii de afaceri online și, desigur, trebuie dezvoltate în continuu. Scopul acestei lucrări este de a cerceta definiția termenului de marketing și componentele acestuia, punânduse accent pe importanta marketingului online. De asemenea, a fost analizat avantajul competitiv și strategia marketingului de selectare a unor segmente de piaţă. Au fost studiate instrumentele de marketing; tehnicile „celor trei Mai marketingului”: Market (Piață), Mesaj și Mediu; aspectele marketingului, dar și particularitățile activității în mediul online. Studiul se bazează pe datele cercetării realizate împreună cu studenții Universității Agrare de Stat din Moldova și pe rezultatele cercetărilor realizate anterior în cadrul proiectelor științifice. În lucrare se relevă că cercetarea pieței este foarte importantă, iar una din componentele esenţiale ale marketingului constă în comunicarea cu clientela de pe piețele selectate, ce include ascultarea clienţilor și adaptate la necesităţile diverselor tipuri de clienți. La fel, trebuie să accentuăm și semnificaţia mesajelor concrete de marketing. Totodată, considerǎm oportună instituirea funcţiei de comunicare de marketing online în cadrul structurilor administrativ-teritoriale de marketing, pentru care se impune realizarea obligatorie a unei pregătiri temeinice de preimplementare, până la intrarea companiei în mediul online şi crearea noilor canale de afaceri. În opinia noastră, este necesară includerea unor specializări din domeniul marketingului online în planurile de învăţământ universitar.