Browsing by Author "Gangan, Svetlana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Distribuţia produselor agroalimentare: realităţi şi perspective(IEFS, 2011) Gangan, Svetlana; Doga, ValeriuAccesul la pieţele internaţionale este unul dintre domeniile cheie ale managementului din mileniul trei. Realizarea şi menţinerea accesului pe piaţă depinde în mare măsură de o gestionare judicioasă ale canalelor de distribuţie, privite ca un proces interactiv între producător şi intermediari, oricare dintre ei fiind în măsură să domine consumatorul final. Pentru multe întreprinderi, cum ar fi "ASCONI" SRL, costurile de producţie sunt mult mai mici, decât cheltuielile ce ţin de penetrarea pe piaţă cu acest produs. Prin urmare, producătorii doresc să excludă intermediarii, având în vedere că serviciile acestora sunt prea scumpe.Item Recent evolutions in the development of the agricultural sector of the Republic of Moldova(UASM, 2018) Doga, Valeriu; Ignat, Anatolie; Gangan, SvetlanaAgriculture is one of the most important sectors of the national economy of the Republic of Moldova. The status of the agricultural sector has changed dramatically during the post independence period due to a wide range of factors of which the most important are disruptions of production and distribution networks. Agriculture is the sector most exposed and vulnerable to natural hazards and climate change that influence primarily on large fluctuations of the agricultural production. The aim of the article is to analyze the recent evolutions in the development of the agricultural sector of the Republic of Moldova and formulate necessary recommendations in order to overcome existing problems of this sector. The most important part of the agricultural production is still produced by households and agricultural enterprises. Subsidies’ developments along with volume of investments are the most important indicators characterizing the state policy in the field of agriculture. During the period 2006-2015 the volume of investments and subsidies in agriculture evolved non-uniformly, with pronounced annual growths and decreases. The subsidy measures should avoid large annual fluctuations and be more focused both on agricultural products with high export potential and on those that are not covered completely by local production.Item Tendințele dezvoltării marketingului online pentru susținerea afacerilor în Republica Moldova(INCE, 2020) Gangan, Svetlana; Doga, Valeriu; Birca, IulitaMarketingul online este o realitate de care ar trebui să ţină cont orice entitate din Republica Moldova, indiferent de dimensiunea acesteia. Aplicarea strategiilor de marketing în acest domeniu trebuie realizată concomitent cu noile posibilităţi şi tehnologii de afaceri online și, desigur, trebuie dezvoltate în continuu. Scopul acestei lucrări este de a cerceta definiția termenului de marketing și componentele acestuia, punânduse accent pe importanta marketingului online. De asemenea, a fost analizat avantajul competitiv și strategia marketingului de selectare a unor segmente de piaţă. Au fost studiate instrumentele de marketing; tehnicile „celor trei Mai marketingului”: Market (Piață), Mesaj și Mediu; aspectele marketingului, dar și particularitățile activității în mediul online. Studiul se bazează pe datele cercetării realizate împreună cu studenții Universității Agrare de Stat din Moldova și pe rezultatele cercetărilor realizate anterior în cadrul proiectelor științifice. În lucrare se relevă că cercetarea pieței este foarte importantă, iar una din componentele esenţiale ale marketingului constă în comunicarea cu clientela de pe piețele selectate, ce include ascultarea clienţilor și adaptate la necesităţile diverselor tipuri de clienți. La fel, trebuie să accentuăm și semnificaţia mesajelor concrete de marketing. Totodată, considerǎm oportună instituirea funcţiei de comunicare de marketing online în cadrul structurilor administrativ-teritoriale de marketing, pentru care se impune realizarea obligatorie a unei pregătiri temeinice de preimplementare, până la intrarea companiei în mediul online şi crearea noilor canale de afaceri. În opinia noastră, este necesară includerea unor specializări din domeniul marketingului online în planurile de învăţământ universitar.